Nordic Walking angażuje aż 9o procent mięśni

walking

Nordic Walking, czyli marsz ze specjalnymi kijami jest jednym z najbardziej bezpiecznie uprawianych sportów. Obecnie bardzo popularny na całym świecie.

Idealny sport dla ludzi nie tylko starszych ale w każdym wieku.

Aż 90% naszych mięśni pracuje kiedy maszerujemy z kijami. Dla porównania przypomnę tylko, że podczas normalnego chodzenia pracuje tylko 35% mięśni.

Na czym polega popularność nordic walking?

Nordic walking jest tanim, ogólnodostępnym rodzajem aktywności fizycznej.

Odpowiedni w każdym wieku, bez względu w jakiej kondycji fizycznej znajduje się nasze ciało.

Jest to najbliższy naturze, najbezpieczniejszy sposób na poprawę aktywności i kondycji w każdym wieku.

Jest to nawet pewien rodzaj rehabilitacji dla ludzi starszych i dobra forma powrotu do zdrowia po przebytym zawale serca.

Uprawianie tego sportu nie powoduje kontuzji i nie obciąża organizmu.

Jakie jeszcze korzyści dla naszego zdrowia przynosi nordic walking?

  • Intensywne chodzenie z kijami wspaniale wpływa na sylwetkę, pozwala zrzucić dodatkowe kilogramy tłuszczu.
  • Odciąża stawy, kręgosłup. Intensywne chodzenie zmusza mięśnie do pracy.
  • To właśnie ten szczególny sposób poruszania się jest korzystny dla ludzi, którzy mają problemy z bolącymi stawami kolanowymi, biodrowymi, kręgosłupem, z problemami ortopedycznymi. Kije pozwalają utrzymać prawidłową postawę kręgosłupa.
  • Trening z kijami wzmacnia mięśnie kończyn górnych, dolnych, tułowia.
  • Wspaniale wpływa na pracę serca. Wzmacnia je i neutralizuje krążącą we krwi adrenalinę. To po takim właśnie treningu czujemy się zrelaksowani i wyciszamy się.
  • Marsz z kijami zwiększa wydolność płuc, lepiej oddychamy.
  • Regularne uprawianie tego sportu podnosi odporność organizmu.

Jak  uprawiać nordic walking?

Technika jest tu bardzo ważna. Każda osoba indywidualnie musi dobrać kije, jak i tempo marszu.

Musimy nauczyć się odpowiednio korzystać z kijów. Nie służą do podpierania się ale do odpowiedniego odpychania. To właśnie dzięki odpowiedniemu odpychaniu, angażujemy zarówno górne, jak i dolne partie ciała.

Ciało powinno być wyprostowane, lekko pochylone do przodu.

Nie zginamy stawów biodrowych.

Rozpoczynając marsz powinniśmy kije odpowiednio ustawić ukośnie za plecami.

Podczas marszu należy trzymać je blisko ciała.

Nasze ramiona powinny być rozluźnione, opuszczone i to ręce muszą pracować. Przy zgięciu w stawie ramiennym i łokciowym zaciskamy dłonie na uchwytach kijów. Przy ich wyprostowaniu otwieramy dłonie.

Stawiamy długie kroki.

Ważne jest również ustawienie stopy podczas marszu.

Najpierw podłoża powinna dotykać pięta, następnie środek stopy a na samym końcu palce.

Przy odepchnięciu kija, jego koniec powinien znajdować się na wysokości pięty nogi przeciwnej.

I tak, idąc dosyć szybkim tempem w ciągu godziny, możemy spalić nawet do 400 kcal.

Atutem jest to, że nie czujemy się przy tym zmęczeni, czy jak to w przypadku biegania zlani potem.

Gdzie najlepiej uprawiać nordic walking?

Nordic walking możemy uprawiać prawie wszędzie. W lasach, w parkach, na plaży.

Dla bardziej zaawansowanych polecam chodzenie po górkach/górach. Ale musimy wtedy zwróci szczególną uwagę na odpowiednie obuwie.

Obecnie, dostępnych jest duży wybór kursów nordic walking.

Nie dość że możemy tam prawidłowo nauczyć się maszerować, to poznajemy ciekawych ludzi, z którymi przyjemnie możemy spędzić czas na wspólnych marszach.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze kijów?

Mamy dwa rodzaje kijów do uprawy nordic walking.

Dzielą się na jednoczęściowe i teleskopowe z regulacją wysokości.

Jak zmierzyć odpowiednią wysokość kija?

W tym celu stajemy z odpowiednio wyprostowanymi plecami, kije wbijamy w ziemię przed siebie. Ramię przylegające do tułowia i przedramię tworzą wtedy kąt prosty.

Najlepsze kije wykonane są z włókna węglowego lub aluminium. Te z włókna są lżejsze i amortyzują większość wstrząsów, na które jesteśmy narażeni podczas marszu. Raczki, czy uchwyty najlepsze są gumowe lub korkowe.

Ważny jest również wygodny strój i odpowiednie obuwie sportowe.

Źródło: Przepis na zdrowie. Nr.9/2016 – www.polki.pl

 

Marta Brzoza Marta Brzoza

Form by (e)NeTes



Foto: „P6162325” (CC BY-SA 2.0) by nordicwalkingzaragoza

Zapraszam do komentowania...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

  • Ann Wigmore: Żywność, którą zjadamy może być albo najlepszym i najbardziej efektywnym lekarstwem albo najwolniej działającą trucizną”.
  • Biznes na chorobach będzie trwał tak długo, jak będziesz a n a l f a b e t ą w zakresie własnego zdrowia.

  • David Suzuki: "Politycy, czy naukowcy, którzy mówią, że produkty GMO są bezpieczne, są albo bardzo głupi, albo kłamcami".